Projekt "Otwórz się na pomoc"
Gmina Grodzisko Dolne nawiązała współpracę z gazetą codzienną Nowiny24. W ramach tej współpracy został udostępniony film interaktywny traktujący o uzależnieniu dzieci i młodzieży od internetu. Gmina na swoich stronach już zamieściła ten film. Informacja o projekcie znajdować też będzie się w najbliższym numerze gazety grodziskiej.
Poniżej znajduje się link do strony, na której można znaleźć wspomniany film. Zachęcam rodziców i uczniów do zainteresowania się tym tematem.
"https://nowiny24.pl/gmina-grodzisko-dolne-otworz-sie-na-pomoc/re"
dyr. Artur Grzywna
Wyniki konkursu z języka angielskiego
W marcu 2021 r. odbył się MIĘDZYSZKOLNY KONKURS WOKALNO-RECYTATORSKI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO. W konkursie wzięli udział uczniowie kl. 1-7 Szkoły Podstawowej w Wólce Grodziskiej oraz Szkoły Podstawowej w Opaleniskach.
Celem konkursy było doskonalenie techniki recytacji i śpiewu oraz poprawnej wymowy, popularyzacja literatury i muzyki angielskiej, kształtowanie właściwej postawy scenicznej, oraz zachęcenie uczniów do rozwijania i doskonalenia języka angielskiego.
Każdy z uczestników śpiewał jedną wybraną piosenkę o dowolnej tematyce w języku angielskim. Ocenie podlegała: poprawna wymowa, akcent, użycie języka ciała., gestykulacja, ogólna prezentacja, użycie głosu.
Wyniki Konkursu
Kategoria I: Klasy I-III
I miejsce - Milena Matuszek ‘’Daddy Finger”; kl. III
II miejsce - Marcin Tabin ‘’Jingle Bells” ;kl.I
II miejsce- Andrzej Tabin ‘’Jingle Bells”; kl.I
III miejsce - Piotr Kosior „Don’t Worry, Be Happy’’ Bob Marley; kl.III
Kategoria II: Klasy IV-VII
I miejsce- Alicja Szczęch ‘’Everything at Once’’ Lenka; kl.IV
II miejsce- Katarzyna Krauz ‘’Hallellujah” Alexandra Burke; kl. VII
III miejsce- Kamila Kosior ‘’Shallow” Lady Gaga; kl. VII
Wyróżnienie: Joanna Wróbel ‘’Alone” Alan Walker; kl.V
Bierzemy udział w akcji Żonkile 2021
Nasza szkoła włączyła się do Akcji Żonkile 2021, która upamiętnia wybuch powstania w getcie warszawskim.
„Przemoc w Internecie zostawia niewidzialne rany”
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez ekspertów ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce i Państwowego Instytutu Badawczego NASK w ramach kampanii „Przemoc w Internecie zostawia niewidzialne rany”.
W ramach kampanii odbyły się spotkania online dla uczniów w klasach 4-8. Każde zajęcia rozpoczynały się od zaprezentowania obecnym zasad działania SOS Wiosek Dziecięcych, w których to opuszczone i osierocone dzieci znajdują troskliwy dom, rodzinną opiekę i bezwarunkowe wsparcie. Następnie, po obejrzeniu filmu dotyczącego przemocy rówieśniczej, uczniowie zastanawiali się, dlaczego tak wielu nastolatków doświadcza agresji w Internecie oraz jak radzić sobie wtedy, gdy staniemy się ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy. Materiały dotyczące kampanii znajdują się na stronie internetowej http://www.jestemzsos.org/
Mamy nadzieję, że udział w zajęciach uwrażliwi uczniów na zagrożenia związane z niewłaściwym korzystaniem z Internetu.
Informacja o nowej Poradni Psychologicznej w Leżajsku
Zdalne nauczanie, brak możliwości spotkania się z kolegami i koleżankami z klasy, wiele godzin spędzanych przed ekranem komputera, poczucie izolacji społecznej, niepewność co do odpowiedniego przygotowania do egzaminów – oto, z czym mierzą się w tym roku uczniowie. Wielu specjalistów uważa, ze pandemia koronawirusa wpływa negatywnie na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Przedłużające się odczuwanie zagrożenia, ekspozycja na stres i poczucie braku stabilizacji życia ma wpływ na rozwój całego pokolenia młodych ludzi. W związku z tym wiele osób zastanawia się jak można w tym trudnym czasie wspierać najmłodszych i nastolatków? Pomocą może okazać się kontakt z psychologiem lub psychoterapeutą, który pomoże rozwiązać wynikające problemy.
Przekazujemy zatem informację o nowej poradni psychologiczno-psychoterapeutycznej w Leżajsku, z nadzieją, że pomoże ona zmierzyć się z problemami, które spotykają nas w obecnym czasie.
Strona 9 z 27